We willen iedere man helpen zijn verhaal te vertellen.
Mannenaccessoires zijn niet alleen bedoeld voor speciale gelegenheden of een selecte groep mannen. Het draait niet om trucjes of enkel om er goed uit te zien. Het gaat om het vertellen van jouw verhaal en het uitdrukken van wat jou uniek maakt. Een manier om dit te doen is door de kleine details die je draagt: accessoires.
Trendhim ontwerpt hoogwaardige accessoires voor mannen die zowel stijlvol als betaalbaar zijn. Momenteel bieden we 13 merken aan in ons portfolio, lanceren we meerdere collecties per jaar en hebben we een steeds groeiend aanbod van artikelen om het beste uit je aankoop te halen.
Ontdek onze openstaande vacatures en leer ons beter kennen door onze Atlas te lezen.
Heb jij ook wel eens zo'n dag? Zo'n dag waarop je met de snooze-knop van je wekker speelt en de verleiding om eens lekker uit te slapen maar al te groot is? Yep, wij ook.
Het zijn de keuzes die we maken die ons verhaal bepalen.
We kunnen niet voor je beslissen hoelang je kan uitslapen, maar we kunnen je wel helpen je verhaal te vertellen door producten aan te bieden die je nergens anders kunt vinden. Ontworpen in Denemarken, en te vinden onder 13 unieke huismerken, onze producten hebben allemaal iets anders te vertellen.
Wat kies jij?
Welk verhaal ga jij vertellen?
Lees hoe Trendhim tot stand is gekomen, van de beginjaren tot nu, zo goed als we ons kunnen herinneren.
Alle goede verhalen beginnen bij het begin… Maar niet om 4 uur 's ochtends.
Trendhim werd eind 2007 opgericht door Sebastian en mijzelf, Mikkel. We waren 18 en zaten in ons laatste jaar van de middelbare school. We waren jong, energiek, brandend van verlangen om ons eigen bedrijf te beginnen... en naïef genoeg om er ook echt voor te gaan.
We kwamen met twee ideeën: een thuisbezorgservice voor brood in het weekend en een online winkel met accessoires en sieraden voor mannen.
Je weet hoe ze zeggen dat ondernemers alles moeten doen wat nodig is om van hun bedrijf een succes te maken? Tja, hoezeer we het daar ook mee eens wilden zijn, besloten we al snel dat opstaan om 4 uur 's ochtends om brood te bezorgen niet echt ons ding was.
En dat was het! Het idee om brood te bezorgen stierf een snelle dood en uit de as van onze vroege ochtenden... verrees Trendhim.
Alles of niets
We hebben alles geïnvesteerd in het bedrijf – niet alleen geld, maar ook tijd, relaties en ons sociale leven. We werkten 16 uur per dag, 7 dagen per week, gedurende 2 jaar. Geen vakanties of feestdagen. Het was echt de definitie van doorzetten.
We verhuisden van het appartement dat we deelden naar een huis dat groot genoeg was voor ons en het bedrijf. Nog geen jaar later moesten we Trendhim verhuizen naar een echt magazijn.
Pas eind 2009 was Trendhim winstgevend genoeg om ons een voltijds salaris te betalen. Tot dan toe hadden we kranten rondgebracht en bloemen gebonden om te kunnen eten. Het vergt een hoop passie om parttime te werken om je fulltime baan te kunnen betalen.
In 2012 besloten we dat het moment was aangebroken om onze eigen producten te gaan ontwerpen. Ons eerste eigen merk, Lucleon, was geboren.
Eind 2014 maakte Trendhim een gestage en gezonde groei door, en dus werd het tijd om uit te breiden naar Noorwegen, Zweden, Finland en Nederland.
En... we begonnen ook medewerkers aan te nemen om bestellingen in te pakken. Dat is pas succes!
Een fantastische ervaring
Karina en Kristof voegden zich bij het team, de voorraad groeide, en het magazijn werd zo krap dat je zijwaarts moest lopen om bestellingen uit te zoeken en in te pakken.
Omdat het pakhuis was veranderd in een doolhof van eenrichtingsstraten, hielden we een teamvergadering. Uren van overleg leidden tot de ingrijpende beslissing om afscheid te nemen van ons geliefde huis... en te verhuizen naar de overkant van de straat.
We verhuisden naar ons nieuwe hoofdkantoor met genoeg ruimte voor go-kart races, pingpongtafels en grootse ideeën.
De dagen van ons vrijgezellenhuis en slapen in de woonkamer waren officieel voorbij.
En nu denk je uiteraard, "Oké, en toen werden ze natuurlijk echte professionals, toch?" Nou... niet helemaal.
Een van onze kernwaarden is Hakuna Matata (wat een prachtige uitdrukking), en het is iets dat iedereen bij Trendhim na aan het hart ligt. We besloten lang geleden dat we nooit "professioneel" wilden worden alleen maar om professioneel te zijn.
We willen op een normale manier met onze klanten praten. We willen dat onze medewerkers deel uitmaken van een team. We willen voortdurend groeien als mens en als bedrijf. Het is dus meer dan alleen ‘professioneel’ zijn.
Elk verhaal is anders. Wij passen niet in een standaard hokje, dus waarom zouden we dat voor iemand anders wel willen?
Nou, dat ging snel
Aaah, 2016.
Laten we beginnen bij eind februari, toen we uitbreidden naar 11 nieuwe landen en 43 vertalers in dienst namen. Het openen van zoveel nieuwe markten betekende dat al onze 3.000 producten en de hele website in 8 verschillende talen vertaald moesten worden! Dat was geen gemakkelijke opgave. Maar wat is er leuk aan iets dat makkelijk is?
Oh, en we hadden onszelf het doel gesteld om voor het einde van het jaar van 3.000 naar 5.000 unieke producten te groeien. We hadden immers die hele magazijnruimte die gevuld moest worden.
Ren, gazelle, ren
Zelfs een serverstoring tijdens Black Friday in november 2018 kon onze raket niet vertragen... ook al scheelde het niet veel. Maar ondanks dat slaagden we erin om alle producten op tijd te verzenden op die dag. En we kwamen zelfs even in het nationale nieuws! Sebastian was de ster van de dag!
In 2017 en 2018 openden we onze winkel in 12 nieuwe landen, waaronder Australië, Singapore, Canada, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten, waarmee we nu in maar liefst 28 verschillende markten actief waren. Dat zijn een heleboel nieuwe verhalen om te vertellen.
Tijdens deze jaren hebben we ons vooral gericht op het ontwikkelen en versterken van ons merk-DNA en onze identiteit. In 2017 werden we officieel het 10e snelst groeiende bedrijf in Denemarken - een 'Gazelle-bedrijf'.
We weten niet hoe de echte gazellen doen wat ze doen... maar voor ons is dit succes het resultaat van een combinatie van factoren: een geweldig team en het vertrouwen dat we hebben in de hoge kwaliteit van onze producten. Dat houdt ons in de race. En we zijn blij dat er geen jachtluipaarden in Horsens zijn.
Meer verhalen om te vertellen
We zijn vastbesloten om de favoriete winkel te worden voor stijlbewuste heren en mensen die op zoek zijn naar duurzame cadeaus. Maar om dat te kunnen doen, moeten we zoveel mogelijk controle hebben over het hele producttraject, van ontwerp tot levering.
Ons team van interne ontwerpers groeide snel, en onze collectie ook. Herinner je je dat ene huismerk dat we in 2012 introduceerden? Inmiddels zijn het 13 verschillende huismerken met meer dan 1.600 producten die alleen verkrijgbaar zijn via Trendhim.
Omringd door 50 hardwerkende, zorgzame, verantwoordelijke en ontzettend slimme mensen, is de energie op kantoor bijna tastbaar. We hebben het punt bereikt dat het bijna onmogelijk is om het hele team bij elkaar te krijgen en op één foto te zetten. Dus je zult het moeten doen met deze Gif van slechts 26 van ons.
Die vele nieuwe producten en collega's brachten echter groeipijnen met zich mee. Het nieuwe magazijn dat we in 2015 betrokken was alweer te klein voor ons, dus verhuisden we naar een ruimte van 3.000 m² met genoeg plaats om verder te groeien.
Goede service = goed zakendoen
Onze focus op klantenservice wierp zijn vruchten af. Door de lockdown gingen meer mensen online winkelen en deelden meer mensen hun ervaringen op sociale media, waardoor het nieuws over Trendhim zich als een lopend vuurtje verspreidde - en dat was meestal overweldigend positief.
Mond-tot-mondreclame wakkerde onze groei aan, waardoor we meer personeel konden aannemen, meer producten konden ontwerpen en grotere volumes konden bestellen, waardoor de totale kosten omlaag gingen. Dit hielp ons om onze accessoires betaalbaar te houden en tegelijkertijd de kwaliteit en productselectie aanzienlijk te verbeteren.
2020 was in veel opzichten een verschrikkelijk jaar, maar we zagen het als een kans om positieve veranderingen door te voeren. We zijn ons altijd al bewust geweest van onze verantwoordelijkheid voor het milieu en de samenleving als geheel, maar dit jaar hebben we een aantal van onze meest ambitieuze duurzaamheidsprojecten gelanceerd.
Oké, dit wordt echt te gek voor woorden
Dat magazijn van 3.000 m² waar we in 2019 naar verhuisden. Je weet wel... dat magazijn met “genoeg ruimte om te groeien”. Tja, dat was alweer te klein. En dat is nog niet alles: ons magazijnbeheersysteem kon het aantal bestellingen dat we elke dag binnenkregen niet meer aan.
We moesten dus alles uit de kast halen en het hele magazijn in recordtijd verhuizen: meer dan 650.000 items werden in één weekend verhuisd! Met 5.500 m² in een magazijn dat gebouwd is op 3,3 hectare, bouwen we nu gewoon meer ruimte als we die nodig hebben. En ons nieuwe magazijnsysteem werkt inmiddels als een goed geoliede machine.
Ondanks de pandemie en de wereldwijde leveringsproblemen die daarmee gepaard gingen, zijn we erin geslaagd om meer dan 1000 exclusieve producten te ontwerpen, te prototypen, te testen en de productie ervan te voltooien. En we verwelkomden meer dan 100 nieuwe fantastische collega's!
We zijn dit jaar heel snel gegroeid en hebben die groei strategisch gebruikt. Door grotere volumes te bestellen, kunnen we de productiekosten van onze producten verlagen. Maar in plaats van de prijzen te verlagen, wilden we liever de kwaliteit verhogen. In 2021 hebben we verbeteringen aangebracht aan enkele van onze populairste producten, en dat zullen we in de nabije toekomst blijven doen. En natuurlijk blijven we elke week prachtige nieuwe producten aan onze collectie toevoegen.
Leven is ontdekken, en groeien is jezelf verder ontwikkelen.
Focus op service
Ons best verkochte horloge ooit is de Dante. In 2022 namen we een enorm risico en ontwierpen we hem opnieuw op basis van feedback van klanten. Ontdek de Dante II.
We hebben geïnvesteerd in een gloednieuwe UV-printer zodat we de achterkant van onze horloges kunnen personaliseren. Daardoor kunnen we nu ook tekst in leer aanbrengen, metaal lasergraveren en afbeeldingen op de achterkant van horloges drukken. We houden ervan om je accessoires te personaliseren.
Ons nieuwe kantoor moest aanvoelen als een thuis en niet gewoon als een gehuurde kantoorruimte. Elke afdeling mocht haar eigen ruimte zelf inrichten, waardoor het hele kantoor nu aanvoelt als een gezellige ontmoetingsplek. We hebben ook onze eigen fitnessruimte geopend! Bureaufietsen, loopbanden en een fitnessruimte... We hebben geen excuus meer om niet fit te blijven.
Al die lekkere taart maakt het alleen een beetje moeilijk.
Zo… ontzettend veel… producten…
We hebben dat jaar niet alleen een nieuw record gevestigd door meer dan 2000 producten online te zetten, maar we hebben ook meerdere categorieën aan onze selectie toegevoegd. Boxershorts en sokken in allerlei vormen, materialen en kleuren; een aparte categorie voor geschenksets en een enorm assortiment piercingsieraden.
Om dat te vieren lieten sommige mannen op kantoor zelfs hun oren piercen.
We hebben ook een nieuw huismerk toegevoegd aan onze collectie - Otsu, ons streetstyle-merk. Op operationeel gebied hebben we flink geïnvesteerd in een nieuwe sorteermachine die meer dan 2000 pakketten per uur kan sorteren, met een nauwkeurigheid van 99,9%.
En de laatste mijlpaal (en dan houden we op met opscheppen): we behaalden een gemiddelde score van 4,7 op Trustpilot in meer dan 28 markten, met een minimale score van 4,5 op elke markt.
Op naar de toekomst
We zijn het jaar begonnen met een gloednieuwe, bijgewerkte Atlas. De Atlas is een handleiding voor onze bedrijfscultuur, communicatie en huismerken.
Interesse om bij Trendhim te werken? Neem gerust een kijkje...
Onze nieuwe sorteermachine kwam goed van pas tijdens onze Valentijnsactie. We bezorgden 43.114 pakketten en onze nieuwe geschenksets waren een groot succes!
Wordt vervolgd